Μπορεί να διώξαμε με αίμα και θυσίες τον Τούρκο κατακτητή,
και προς στιγμή να απαλλαχτήκαμε από τα χαράτσια του, αλλά κάποιοι σύγχρονοι, φρόντισαν
από τη πίσω πόρτα να μας φέρουν άλλους για να μην νοιώθουμε κάποιο στερητικό σύνδρομο.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με την ιδιωτικοποίηση των
οδικών αξόνων, τα χαράτσια των διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και πάνω από 500% για
ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ διαρκώς νέοι σταθμοί είσπραξης ξεφυτρώνουν
σαν τα... μανιτάρια!
Υπεύθυνη γι' αυτό το πολλαπλό «ξεζούμισμά» μας είναι η
αντιλαϊκή πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που έχουν
παραχωρήσει σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο. Αποτέλεσμα της
πολιτικής αυτής είναι οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που
ψήφισαν από κοινού στη Βουλή η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με τις συμβάσεις αυτές, οι
κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5 έως 8,5% στην κατασκευή των έργων,
θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή
χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή
υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων -και μάλιστα αυξημένων- που τους
παραδόθηκαν προκαταβολικά!
Στην ουσία, ο λαός πληρώνει και για την κατασκευή αλλά και
για τη χρήση του δρόμου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου