Γράφει ο : Τάσος Τασιόπουλος (Δημοτικός Σύμβουλος)
5 Mercendes |
Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια από την εφαρμογή του σχεδίου
«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και την λειτουργία του νέου διευρυμένου Δήμου της ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ.
Από τα πρώτα πράγματα που έκανε το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ήταν η
ψήφιση του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του, η οποία μάλιστα έτυχε της καθολικής
αποδοχής, πράγμα που σημαίνει πως έπρεπε να τυχαίνει και καθολικής εφαρμογής
και όχι να καταστεί ένα κουρελόχαρτο στα χέρια μιας άπληστης πλειοψηφίας.
Ο πρώτος ΠΡΟΕΔΡΟΣ του
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ –που ως φαίνεται δεν άντεξε- τοποθετούμενος για το ζήτημα
την ημέρα της εκλογής του ανέφερε – προφανώς προφητικά- μεταξύ άλλων και τα
εξής:
«Σήμερα θεωρώ ότι αυτή η μέρα είναι από τις σημαδιακές στη
ζωή μου» και λίγο παρακάτω έλεγε το κομβικό που ενώ αυτός εννοούσε, άλλοι δίπλα
του, ΔΕΝ το άντεχαν: «ζητάμε κριτική καλή ή αρνητική, αλλά δίκαιη».
Αλλόκοτος κόσμος όταν μπερδεύονται γεωπόνοι αποσύρσεων.
Βέβαια είναι σίγουρο πως δεν θα μπορούσε να γίνει
διαφορετικά όταν απίθανες μετριότητες καβάλησαν το καλάμι επειδή συγκυριακά
κατέκτησαν μια ισχνή πλειοψηφία στους δημότες και νόμισαν πως θα περάσουν
ΜΑΚΙΑΒΕΛΙΚΑ όπως ήταν κακομαθημένοι στα προηγούμενα μικρομάγαζα που είχαν.
Και το χειρότερο είναι πως αυτήν την κακομάθηση προσπάθησαν
να επιβάλουν με ξετσίπωτο τρόπο σε πρωτοκλασάτους συνεργάτες τους οι οποίοι
ένας - ένας έκοψαν ζέβλα και τους άφησαν μόνους να συνεχίσουν το βιολί τους.
Σύμφωνα λοιπόν με τον νόμο ο δήμαρχος αποτελεί μονοπρόσωπο
όργανο Διοίκησης του Δήμου και είναι υποχρεωμένος να εφαρμόζει τις αποφάσεις
του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ, στις συνεδριάσεις του οποίου συμμετέχει ως
ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ και ΟΧΙ ως μέλος του.
Και άλλες 5 Mercendes |
Ο δήμαρχος λοιπόν ΔΕΝ
είναι μέλος του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ.
Ο δήμαρχος ΔΕΝ
δικαιούται να ψηφίζει, ΔΕΝ δικαιούται να είναι μέλος του προεδρείου και
ΔΕΝ πρέπει να καταλαμβάνει καμία θέση στο προεδρείο.
Όμως στον δήμο μας την ανάλογη θέση του ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ « την
έχει πιασμένη» ο δήμαρχος , επειδή προφανώς αισθάνεται την ανάγκη να ποδηγετεί
τις αποφάσεις του προεδρείου σε διαδικαστικά ζητήματα στα οποία ΔΕΝ έχει λόγο, αφού λόγο έχει ο
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ.
Άρα προκύπτει ένα ζήτημα που έχει σχέση με την «αλλοίωση της
σύνθεσης του προεδρείου» και ίσως εγκυρότητας των αποφάσεων, αφού ο ψηφισθείς
ως αντιπρόεδρος ΠΟΤΕ μέχρι σήμερα ΔΕΝ προσκλήθηκε να καταλάβει την θέση για την
οποία έχει ψηφισθεί.
Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει και μετατρέπει τις ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ
σε ΣΥΝΑΞΕΙΣ ατάκτων, είναι ότι ΠΟΤΕ
μέχρι σήμερα ΔΕΝ εφαρμόστηκε ο
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ σε ότι αφορά το χρόνο ομιλίας
που δικαιούται ο κάθε ομιλητής.
Συμφώνα με τον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (αρθ. 15 παρ 3) για τα ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΙΝ
ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΣΗΣ : « ο χρόνος ομιλίας του δημάρχου ΔΕΝ μπορεί να
υπερβαίνει τα δέκα (10) λεπτά και σε εξαιρετικές περιστάσεις μπορεί να
παραταθεί για πέντε (5) λεπτά», κατά δε την παρ. 6 «ακολουθεί η διαδικασία ΤΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ χωρίς διάλογο σε χρόνο που ΔΕΝ μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα (4)
λεπτά».
Δυστυχώς αντί να εφαρμόζεται ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ έχει επικρατήσει
ως ΚΑΝΟΝΑΣ η άκρατη αερολογία των ούτως ή αλλέως και του ΑΣΥΔΟΤΟΥ χρόνου από τη
μια μεριά, και προσπάθεια φίμωσης της αντιπολίτευσης ώστε να μην ακούγεται κάτι
το διαφορετικό που πιθανά να οδηγήσει και σε καλύτερες αποφάσεις με ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
συμμετοχή στην επίλυση των τοπικών προβλημάτων.
Γιατί όλα αυτά;
Μα γιατί οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να μείνουν
προσωπικότητες που με πολλές προσωπικές θυσίες θα διαγωνιστούν για να
υπηρετήσουν την τοπική υπόθεση και μόνον αυτήν.
Πως όμως;
Με μούγκα στην στρούγκα ή με ένα σύστημα που αποδεικνύεται
αδιαφανές κυνικό και αδίστακτο έχοντας μπροστάρηδες ανθρώπους που μπορούν να
δηλώνουν, ότι αν θέλουν αγοράζουν και ΔΕΚΑ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου