Το
«θηριοτροφείο» της βερολινέζικης
καθημερινότητας του Μεσοπολέμου, άνθρωποι σε σύγχυση
και απόγνωση και μια κοινωνία σε παρακμή
είναι οι άξονες της νέας έκθεσης του
Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης -
Συλλογή Κωστάκη στη Μονή Λαζαριστών
που φέρει τον τίτλο «Σολομών Νικρίτιν
- Τζορτζ Γκρος. Πολιτικός Τρόμος και
Κοινωνική Παρακμή στην Ευρώπη του
Μεσοπολέμου. Σχέδια και Χαρακτικά».
Ο
Σολομών Νικρίτιν / Solomon Nikritin (Τσέρνιγκοφ
Ουκρανίας,1898-Μόσχα, 1965) ήταν ένας εβραϊκής
καταγωγής πολυσχιδής δημιουργός που
δεν είχε περιοριστεί μόνο στη ζωγραφική.
Στο αρχείο του διασώζεται ένας μεγάλος
αριθμός φιλοσοφικών δοκιμίων, θεατρικών
έργων και κινηματογραφικών σεναρίων,
ενώ είχε αναπτύξει μια πρωτότυπη
εικαστική θεωρία, την οποία ονόμαζε
«προβολισμό» σχετικά με τη σύνδεση της
ζωγραφικής με το θέατρο και τον
κινηματογράφο.
Αφού έζησε τη φρίκη του εμφυλίου πολέμου το 1919-1920, δημιούργησε μια σειρά από σχέδια που τα ονόμασε «Πόλεμος» και στα οποία καταγράφονται σκηνές ωμής βίας.
Ο Τζορτζ Γκρος / George Grosz (Βερολίνο, 1893-1959) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σατιρικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και φανατικός πολέμιος του ναζιστικού καθεστώτος. Συνιδρυτής της ομάδας Ντανταϊστών του Βερολίνου, δημιούργησε εκατοντάδες σχέδια που αποτύπωναν τις ατέλειες και τις ανισότητες της γερμανικής κοινωνίας κατά τη δεκαετία του 1920, κάποια από τα οποία δημοσιεύονταν σε λαϊκά φωτολιθογραφικά άλμπουμ. Στην έκθεση παρουσιάζεται το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό από αυτά, με τίτλο «Ecce Homo» («Ιδού ο Άνθρωπος»), του 1923.
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 4/6 στις 8.30μ.μ. και θα διαρκέσει έως τις 13/9.
Αφού έζησε τη φρίκη του εμφυλίου πολέμου το 1919-1920, δημιούργησε μια σειρά από σχέδια που τα ονόμασε «Πόλεμος» και στα οποία καταγράφονται σκηνές ωμής βίας.
Ο Τζορτζ Γκρος / George Grosz (Βερολίνο, 1893-1959) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σατιρικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και φανατικός πολέμιος του ναζιστικού καθεστώτος. Συνιδρυτής της ομάδας Ντανταϊστών του Βερολίνου, δημιούργησε εκατοντάδες σχέδια που αποτύπωναν τις ατέλειες και τις ανισότητες της γερμανικής κοινωνίας κατά τη δεκαετία του 1920, κάποια από τα οποία δημοσιεύονταν σε λαϊκά φωτολιθογραφικά άλμπουμ. Στην έκθεση παρουσιάζεται το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό από αυτά, με τίτλο «Ecce Homo» («Ιδού ο Άνθρωπος»), του 1923.
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 4/6 στις 8.30μ.μ. και θα διαρκέσει έως τις 13/9.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου