Η
εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες, η ειδική αγωγή
όπως αποκαλείται επίσημα, αποτελεί έναν
εξειδικευμένο τομέα του σύγχρονου
εκπαιδευτικού συστήματος, που στοχεύει
στην ανάπτυξη και εφαρμογή στην πράξη
ειδικών μεθόδων και τεχνικών για την
επίλυση των εκπαιδευτικών προβλημάτων
των ατόμων με ειδικές ανάγκες.Η ειδική
αγωγή προέκυψε μέσα από τη σύγκλιση των
διαδικασιών παροχής βοήθειας προς τα
πάσχοντα και μειονεκτικά άτομα και την
ανάπτυξη των σχολικών εκείνων δομών
που παρέχουν ίσες δυνατότητες και
ευκαιρίες στον καθένα να αναλάβει
κάποιον κοινωνικό ρόλο.Η σύγκλιση αυτή
πέρασε προοδευτικά από την ανάληψη
ατομικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών
στη δημιουργία θεσμών αναγνωρισμένων
και κατοχυρωμένων από την επίσημη
πολιτεία. Ακολουθώντας, μάλλον
καθυστερημένα, τα βήματα των υπόλοιπων
προηγμένων κοινωνιών, η χώρα μας έχει
διαμορφώσει μια εκπαιδευτική πολιτική
με σκοπό τα άτομα με ειδικές ανάγκες να
εκπαιδευτούν όσο το δυνατόν πιο
αποτελεσματικά.Άτομα με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται εκείνα
που έχουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης
και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών,
διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών
και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Στα
άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσα έχουν:
νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα, ιδιαίτερα
σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί,
αμβλύωπες) ή ακοής (κωφάλαλοι,
βαρήκοοι), σοβαρά
νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα
και προβλήματα υγείας,
προβλήματα λόγου και ομιλίας, δυσκολίες
στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία,
δυσγραφία, σύνθετες γνωστικές,
συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες
και όσα παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες
διαταραχές ανάπτυξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου