Το όνομά του είναι "Παλαμήδης" και ο χαρισματικός "εγκέφαλός" του, που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, του εξασφάλισε για δεύτερη φορά το χρυσό μετάλλιο στην Ολυμπιάδα Υπολογιστών, τον 18ο παγκόσμιο διαγωνισμό επιτραπέζιων παιχνιδιών για προγράμματα υπολογιστών, που διεξήχθη στο Λέιντεν της Ολλανδίας (30/6-5/7/2015).
"Παίξε τάβλι με αντίπαλο προηγμένη τεχνική νοημοσύνη", προτρέπει τους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών και έξυπνων συσκευών ο "Παλαμήδης", που διατίθεται δωρεάν για windows και android από την ιστοσελίδα http://ai.uom.gr/nikpapa/Palamedes. Το πρόγραμμα υποστηρίζει μια πληθώρα παραλλαγών τάβλι, καθώς εκτός από τα παραδοσιακά "Πόρτες", "Πλακωτό" και "Φεύγα" διατίθενται και τα narde, nackgammon, hypergammon και takhteh, ενώ η λίστα των παραλλαγών εμπλουτίζεται συνεχώς.
Ο "εγκέφαλος" του Παλαμήδη, που αναπτύχθηκε από την ερευνητική ομάδα Τεχνητής Νοημοσύνης του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, από τον κ. Νικόλαο Παπαχρήστου, υποψήφιο διδάκτορα, υπό την επίβλεψη του αναπληρωτή καθηγητή κ. Ιωάννη Ρεφανίδη, χρησιμοποιεί τεχνητά νευρωνικά δίκτυα, που εκπαιδεύτηκαν παίζοντας εκατομμύρια παρτίδες με το εαυτό τους, χρησιμοποιώντας την τεχνική της ενισχυτικής μάθησης.
"Παίξε τάβλι με αντίπαλο προηγμένη τεχνική νοημοσύνη", προτρέπει τους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών και έξυπνων συσκευών ο "Παλαμήδης", που διατίθεται δωρεάν για windows και android από την ιστοσελίδα http://ai.uom.gr/nikpapa/Palamedes. Το πρόγραμμα υποστηρίζει μια πληθώρα παραλλαγών τάβλι, καθώς εκτός από τα παραδοσιακά "Πόρτες", "Πλακωτό" και "Φεύγα" διατίθενται και τα narde, nackgammon, hypergammon και takhteh, ενώ η λίστα των παραλλαγών εμπλουτίζεται συνεχώς.
Ο "εγκέφαλος" του Παλαμήδη, που αναπτύχθηκε από την ερευνητική ομάδα Τεχνητής Νοημοσύνης του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, από τον κ. Νικόλαο Παπαχρήστου, υποψήφιο διδάκτορα, υπό την επίβλεψη του αναπληρωτή καθηγητή κ. Ιωάννη Ρεφανίδη, χρησιμοποιεί τεχνητά νευρωνικά δίκτυα, που εκπαιδεύτηκαν παίζοντας εκατομμύρια παρτίδες με το εαυτό τους, χρησιμοποιώντας την τεχνική της ενισχυτικής μάθησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου