Ο χωρίς σκέψη σεβασμός προς την εξουσία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της αλήθειας...

Albert Einstein

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

το λεγόμενο «νέο σχολείο»

Ξεκινά σήμερα η νέα σχολική χρονιά. Συνολικά, σε όλη τη χώρα θα ανοίξουν 15.000 σχολεία, με 1.350.000 μαθητές και 160.000 εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με τα κενά στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι η κατάσταση είναι «καλή και ελεγχόμενη», αν και θα ανέλθουν σε τουλάχιστον 2.645 εκπαιδευτικούς .
Με τη ευκαιρία αυτή ο συνδυασμός «Λαική Συσπείρωση Ρουμλουκιού» έκανε τη ακόλουθη ανακοίνωση-δήλωση
<< Αγαπητοί μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς,
Το σχολείο είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μας και από την πρώτη κιόλας ημέρα σας καλούμε όλους να απαιτήσετε όχι μόνο να μην περάσει η συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο»,το σχολείο της εμπορευματοποίησης αλλά και να διεκδικήσουμε μαζί μια πραγματική λαϊκή παιδεία, δημόσια και δωρεάν, που να παρέχει υψηλού επιπέδου σύγχρονη μόρφωση.
• Οι παιδικοί σταθμοί πρέπει να είναι σύγχρονοι κρατικοί και δωρεάν. Σήμερα με την ευθύνη των δήμων οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι μεγάλες και τα προβλήματα με τα κτίρια και τις υποδομές επίσης. Απορρίπτονται εκατοντάδες παιδιά εργαζομένων και εξωθούνται στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
• Ένα ενιαίο βασικό 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα.
Τι θα πει κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας; Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων να καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα; Είναι σαν να λένε ότι για τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα θα δίνεται υποβαθμισμένη μόρφωση!
• Ένα σχολείο που τα παιδιά θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες και μάλιστα ληξιπρόθεσμες. Αντίθετα, ο μαθητής απ’ την αρχή θα πρέπει να οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα
• Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής, όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις, για να το χρησιμοποιήσει, όπως πρέπει. Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α’ δημοτικού; Δεν μπορεί ο υπολογιστής να υποκαταστήσει το βιβλίο. Πρέπει απ’ την πρώτη δημοτικού οι μαθητές να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη; Εμείς θέλουμε οι μαθητές να μπορούν να διαβάζουν, να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτύσσονται κανονικά ψυχικά και σωματικά.
• Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει οι εκπαιδευτικές μονάδες να πάνε στους δήμους; Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε κάποια βελτίωση; Πληρώνουμε υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων.
• Ένα εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»; Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου;
• Η ανώτατη εκπαίδευση να είναι ενιαία δημόσια και δωρεάν. Χωρίς κατηγοριοποιήσεις, πολυδιάσπαση και πιστωτικές μονάδες, ούτε και αναγνώριση των ιδιωτικών κολλεγίων. Ανώτατη εκπαίδευση, που θα παρέχει την απαραίτητη επιστημονική γνώση και πτυχία, που θα αποτελούν το αποκλειστικό εφόδιο για την εργασία.
.Μεταλυκειακό σύστημα δημόσιων διετών σχολών επαγγελματικής εκπαίδευσης. Που θα αντικαταστήσει τα ΙΕΚ και την κατάρτιση, που δίνουν μιας χρήσης γνώσεις και δεξιότητες, τις οποίες οι νέοι καλούνται να ακριβοπληρώνουν.
Αυτοί που παίρνουν το μισθό, τη σύνταξη, τις εισφορές τόσων χρόνων, την ασφάλιση, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μας, είναι αυτοί που τώρα προωθούν ένα σχολείο που δε θα είναι ίδιο για όλα τα παιδιά, που το τι θα μαθαίνουν και το πώς θα μαθαίνουν τα παιδιά θα το καθορίζουν οι επιχειρήσεις.
Τα προβλήματα της εκπαίδευσης μεταφέρονται πλέον στους Δήμους αφού ο νέος νόμος ,ο περίφημος «Καλλικράτης» προβλέπει να αναλάβουν την ευθύνη των σχολείων οι δήμοι και οι περιφέρειες. Πρακτικά, δηλαδή, μεθοδεύετε η επιτάχυνση της πορείας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Αυτά που σήμερα βλέπουμε στους παιδικούς σταθμούς, αν δεν αντιδράσουμε ,αύριο θα επεκταθούν σε όλες τις βαθμίδες.
Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης Ρουμλουκιού ,έχουν στο επίκεντρο το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση, το δικαίωμα των οικογενειών να σπουδάζουν τα παιδιά τους σύγχρονα, σωστά και χωρίς να πληρώνουν δύο και τρείς φορές. Στο κέντρο της προσοχής βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί που πρέπει να απολαμβάνουν το δικαίωμα στη σταθερή μόνιμη εργασία με μισθούς που να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες και υποχρεώσεις τους.
Ο αγώνας για τη Δημόσια Δωρεάν Ενιαία λαϊκή παιδεία των σύγχρονων αναγκών μας, συνεχίζεται…

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΕΥΡΑΣ
επικεφαλής του συνδυασμού
Λαϊκή Συσπείρωση Ρουμλουκιού

Δεν υπάρχουν σχόλια: