Με την υπ’ αριθ. 35130/ 739/9-8-2010 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, το κατώτατο όριο για την απευθείας ανάθεση εκτέλεσης έργων από το Δήμαρχο ή προμηθειών στο Δήμο, από 15.000 € πηγαίνει στις 20.000 €, ενώ για τη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού (συνοπτική διαδικασία χωρίς τις δεσμεύσεις του κανονικού διαγωνισμού) από 45.000 € (τα περίφημα και προσφιλή στους Δημάρχους «45άρια») πηγαίνει στα 60.000 € .
Είναι φανερό ότι η αναπροσαρμογή αυτή είναι πολύ σημαντική για τους γνωρίζοντες τα «μικρά μυστικά» της δημοτικής διοίκησης και διαχείρισης αφού διευκολύνει πάρα πολύ τους χειρισμούς των Δημάρχων , που ενόψει εκλογών επιθυμούν διακαώς την άμεση και κατεπείγουσα εκτέλεση κάποιων μικροέργων, συνήθως ψηφοθηρικού χαρακτήρα, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα της παράλληλης εξυπηρέτησης και άλλων σκοπιμοτήτων.
Γύρω από αυτό το ζήτημα έχει στηθεί ένας ξέφρενος «χορός» αδιαφάνειας και καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων. Αντί δηλαδή η μέθοδος αυτή να εφαρμόζεται σε εξαιρετικές περιστάσεις και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Νόμος, η συνήθης πρακτική είναι η κατάτμηση έργων και προμηθειών σε μικρότερα «κομμάτια», εντός των ορίων της απευθείας ανάθεσης ή του πρόχειρου διαγωνισμού. Η μέθοδος αυτή έχει κατ’ επανάληψη καταγγελθεί όχι μόνο από το ΤΕΕ και τις Οργανώσεις Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, αλλά και από αυτοδιοικητικά όργανα όπως η ΕΝΑΕ, που πρότεινε ήδη από το 2009 να τεθεί διάταξη στον Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ότι οι απευθείας αναθέσεις θα αφορούν έργα κατεπείγουσας ανάγκης και δεν θα υπερβαίνουν σε σύνολο το 10% των επενδυτικών δαπανών των ΚΑΠ. Είναι επίσης γνωστό ότι αυτή τη στιγμή, πολλές τέτοιες περιπτώσεις καταστρατηγήσεων του Νόμου σε όλη τη χώρα ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη.
Φαίνεται πια οτι κανέναν δεν ξενίζουν εκφράσεις του τύπου «εικονικά έργα» η του τύπου «έργα μαϊμού», που ακούστηκαν στα δημοτικά συμβούλια των δήμων Πλατέως και Αλεξάνδρειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου