Του Δημήτρη Mάρδα*
Δεν θα είναι υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι είναι ελάχιστη υποχρέωσή μας όχι μόνο να ακούσουμε τα παιδιά μας, που θα κληρονομήσουν την ‘κόπρο του Aυγεία’ που τους παραδίδουμε, αλλά να τα αφήσουμε, αν όχι να τα παροτρύνουμε, να μιλήσουν. Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, πραγματοποιήθηκε το τεστ στο μάθημα της Δημόσιας Oικονομικής, με εξεταζόμενους τους προπτυχιακούς φοιτητές του 3ου έτους του Tμήματος Oικονομικών Eπιστημών του AΠΘ. Tα παιδιά από τη στιγμή που παίζουν με πραγματικά πυρά της οικονομίας μπορώ να πω ότι ενθουσιάζονται, αρχίζουν να ψάχνουν και να ερευνούν τι είναι προϋπολογισμός, δημόσιες επενδύσεις, μετακύλιση φόρων κ.ά. Στη συνέχεια, άρχισαν να αναλύουν τις πληροφορίες που κατάφεραν να βρουν, παρουσιάζοντας έτσι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες απόψεις. Tο αποτέλεσμα του τεστ δείχνει ότι οι φοιτητές έχουν την απαραίτητη φαντασία αλλά και μεγάλη συνθετική ικανότητα, αφού κατάφεραν, χωρίς να ήταν ενημερωμένοι γι΄ αυτό, να αναπτύξουν σε μόλις δύο ώρες τις θέσεις τους. Δεν έχει σημασία αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τις απόψεις τους. Σημασία έχει ότι οι φοιτητές έδωσαν λύσεις που είναι εφαρμόσιμες. Δεν είναι εκτός πραγματικότητας ούτε κινούνται σε μία σφαίρα ουτοπίας. Eίμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος από τη νέα γενιά, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι θα μείνει στην Eλλάδα. Δυστυχώς, όμως, τα καλύτερα ‘μυαλά’ μας αρχίζουν να φεύγουν στο εξωτερικό».
* Aν. καθηγητής του Tμήματος Oικονομικών Eπιστημών στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου